SOBOTA 22.10.2022 / 09:00 - 18:00 HOD.

Srdečne Vás pozývame na víkendový seminár hormonálnej jogovej terapie, kde sa naučíte celú zostavu Hormonálnej jogovej terapie, ktorú si potom môžete cvičiť doma. 

Certifikovaná lektorka Vás naučí ucelenú zostavu, zloženú z 21 cvikov, ktorú si budete môcť praktizovať v pohodlí domova, prípadne po skončení kurzu sa pridať k otvoreným hodinám, ktoré Vašu prax prehĺbia a tým pádom aj zosilnia účinky hormonálnej jogy. Dostaňte svoje telo a myseľ do rovnováhy vďaka hormonálnej joge!


Cena: 100 € / os.

INSTAGRAM: yogaspace_tn

O inštruktorke:

"Osobne som mala tú česť spoznať túto srdečnú temperamentnú dámu Dinah Rodrigues celosvetovo uznávanú jógovú terapeutku, ktorá vyštudovala filozofiu a psychológiu na Univerzite São Paulo v Brazílii. Vo svojich 91 rokov prekypovala zdravím, harmóniou, mala iskru v očiach, neskutočné čaro osobnosti, životné skúsenosti a zanechala vo mne veľmi príjemné pocity.
Dinah Rodrigues je v Brazílii známou osobnosťou a vyučuje hormonálnu jogovú terapiu a diabetes po celom svete. Každý rok poriada semináre v Európe – v Anglicku, Nemecku, Švajčiarsku, Španielsku, České republike, Portugalsku, v USA a ďalších štátoch.
Som neskutočne šťastná, že mi predala vedomosti, skúsenosti, zostavu cvikov hormonálnej jogovej terapii pre ženy, a budem s veľkou úctou voči Dinah predávať tieto vedomosti ďalej a tak pomáhať iným ženám. Toto poslanie ma zaväzuje robiť túto prácu srdcom tak ako táto neskutočne múdra žena."

Vyučovať Hormonálnu jógovú terapiu môžu len certifikované lektorky priamo od Dinah Rodrigues.

Kurz nevyžaduje žiadne predchádzajúce skúsenosti s jogou, počas kurzu Vás naučím ucelenú zostavu Hormonálnej jogovej terapie pozostávajúcu z 21 cvikov a je vhodná po absolvovaní seminára na cvičenie v príjemnej atmosfére Vášho domova.

Ako funguje Hormonálna joga?

Hormonálna jógova terapia podľa celosvetovo uznávanej terapeutky Dinah Rodrigues pre znovuaktivovanie hormonálneho systému a odstránenie symptómov menopauzy, premenštruačného syndrómu (PMS), polycystických vaječníkov a nepolodnosti. Dinah tvorivo prepojila zistené informácie o fyziológii hormonálnej sústavy a z rôznych druhov jógy ( Hatha jóga, kundaliní, čchi kung, pranajáma, tibetské techniky) vybrala tie asány a dychové techniky ktoré pozitívne pôsobia na ženské pohlavné žľazy. HJT pomáha dosiahnuť veľmi dobré výsledky i u mladších žien, ktoré trpia premenštruačným syndrómom, polycystickými vaječníkmi alebo sa im nedarí otehotnieť. Po 2-3 mesiacoch pravidelného cvičenia ( 30min. denne aspoň 15 dní v mesiaci) znižuje príznaky na minimum, alebo ich celkom odstraňuje.

Je známe, že na zharmonizovanie hormonálneho systému a zlepšenie schopnosti zvládať stres sa okrem stravy a telesného pohybu významnou mierou podiela hormonálna jóga.

Jóga-viac ako akákoľvek iná pohybová terapia- navodzuje stav uvoľnenia a relaxácie a taktiež účinne znižuje aktivitu sympatického nervového systému. Asány v spojení so špeciálnymi dychovými technikami a jóganidrou veľmi účinne pomáhajú predchádzať negatívnym zmenám v našom tele.


Kedy cvičiť? Kedy je čas na hormonálnu jógovú terapiu (HJT)?

Od 35 rokov z preventívnych dôvodov
Od 40 rokov pre udržanie optimálnej hladiny hormónov
Ženy, ktoré majú symptómy spojené s menopauzou, či predčasnou menopauzou: návaly, nespavosť, podráždenosť, zlyhávanie pamäti, depresie, migrény, urogenitálna suchosť, nízke libido, emocionálna nestabilita, strata vitality
Mladšie ženy od 18 rokov ktoré trpia hormonálnou nerovnováhou
Pri premenštruačnom syndróme PMS
Pri cystách na vaječníkoch
Pri polycystických vaječníkoch –podľa výskumu došlo u všetkých žien ktoré cvičili HJT k obnoveniu ich hormonálnej nerovnováhy, a veľa ženám sa podarilo i otehotnieť
Pri neplodnosti ( zlým prekrvením v oblasti panvy alebo zrastov na vajíčkovodoch)
Pri strate menštruácie a ovulácie
Pri inkontencii
Pri strate libida a energie
Pri depresiách a migrénach
Pri osteoporóze
Pri nedosttočnej činnosti štítnej žľazy
Zadržovanie vody v tele a nadváha
Padanie vlasov, lámávé nechty, suchá pleť, akné


Kedy necvičiť? Kedy HJT nie je vhodná?

Tehotenstvo
Vysoký krvný tlak- cvičiť ale bez zadržovania dychu s plnými pľúcami
Operácia srdca, problémy žien so srdcom (prispôsobiť cvičenie) alebo necvičiť
Adolescenti bez zdravotných problémov
Pokročilá endometrióza ( pri zvýšení hormonálnej hladiny viac rastie)
Veľmi ľahká endometrióza – iba s doporučením doktora-DD
Rakovina prsníkov-spôsobená hormónmi ( u nehormonálnej – len DD
Po kosmetických operáciách prsníkov – len s DD
Hysterektómia – odstránenie maternice –len s DD
Krátko po operácii
Väčšie myomy – iba s DD
Problémy slepého čreva ktoré nebolo operované
Ťažká osteoporóza-riziko zlomenín, ľahká- môže cvičiť
Problémy s platničkami – vyžaduje upravené cvičenie, pri bolestiach zastaviť
Zápal stredného ucha – pomaly po vyliečení pridávať cviky
Nešpecifické bolesti brucha
Zvýšená činnosť štítnej žlazy – opatrne pozorovať
Hormonálna sústava

Za všetkým stoja hormóny. Dva najdôležitejšie sú estrogén a progesterón.

Estrogén vzniká produkciou vačkov vo vaječníkoch a v placente. Malé množstvo estrogénov vzniká aj v pečeni, nadladvinkách a v prsných žľazách. Estrogény môžu za typické ženské tvary, zdravú pokožku, ale aj za správnu hladinu cholesterolu. Po menopauze, či pri hormonálnej nedostatočnosti i v skoršom veku sa ženám spomaľuje metabolizmus, produkcia estrogénu poklesne a ženy majú potom väčšie problémy s udržaním váhy. Taktiež podporujú zadržiavanie soli a vody v tele. Týmto sa vysvetľujú opuchy a nárast váhy v tele tesne pred príchodom menštruácie.

Estrogén podporuje tvorbu rastového hormónu a pôsobí na rast kostí. Produkcia estrogenu klesajúca po menopauze má vplyv u žien na rednutie kostí v tomto veku.

Znižujú hladinu LDL (zlého) cholesterolu v krvi a zvyšujú hladinu ( dobrého ) cholesterolu. Pozitívne tak pôsobia na pružnosť ciev.

Estrogény sa významne podieľajú na zvýšení libida.

Pri ich úbytku dochádza k rednutiu kostí, ktoré má za následok zvýšené riziko vzniku osteoporózy, návaly tepla, depresívne stavy, srdcovo-cievne problémy, urogenitálne problémy, únik moču, zníženie libida a problémy s pamäťou. Zvyšuje sa tiež hmotnosť a mení sa štruktúra tela.

Progesterón spôsobuje sekrečnú fázu menštruačného cyklu, podporuje rast maternice a jej sliznice po ovulácii ak nedôjde k oplodneniu vajíčka, tvorba tohto hormónu sa zastaví a dôjde k menštruačnému krvácaniu. Naopak ak žena otehotnie, progesteron zastavuje menštruačný cyklus, aktivuje mliečnu žľazu a zvyšuje množstvo hlienu v hrdle maternice (ochranná zátka) a tlmí predčasné kontrakcie maternice.

Nedostatočnosť progesterónu sa prejaví predmenštruačným špinením alebo skrátením menštruačného cyklu. Pokiaľ je jeho nedostatok chronický, môže byť príčinou neplodnosti alebo opakovaných potratov v rannom štádiu tehotenstva.

Funguje ako prirodzené valium, udržuje nás v kľude.

RECENZIE:
"Tento kurz môžem vrelo odporučiť všetkým ženám. Je to neskutočne dobíjajúce cvičenie s úžasnou lektorkou Darinkou. A to že pracujem na sebe a že ma to naviac lieči je najlepší dôvod sem prísť. Dievčatá neváhajte! Ďakujem za túto možnosť. "

"Musím sa ti ešte raz poďakovať za skvelé hodiny cvičenia. Ide z teba tak neskutočne krásna a pozitívna energia, ktorú som už dlho nepocítila z nikoho. Si krásny človiečik s úžasnou dušičkou a som šťastná, že mi ťa osud privial do cesty."