GRAVID YOGA

Gravid joga

a jej komplexný vplyv na organizmus je mimoriadne vhodné cvičenie pre tehotné mamičky, pretože telo i psychiku zbavuje napätia a stresu, a zmierňuje následky extra záťaže typu bolesti bedrovej chrbtice. Ďalšie účinky sú menej časté bolesti hlavy, zníženie dýchavičnosti i hromadenia tekutín v tele, a lepší spánok.

Joga pomáha otvárať bedrové kĺby a pripravovať telo na pôrod. Niektoré polohy veľmi účinne posilňujú oblasť panvového dna, iné zas uvoľňujú bolestivé bedrá. Pokiaľ máte priemerný až dobrý zdravotný stav a nemáte od lekára žiadne obmedzenia ohľadne fyzického pohybu, gravid joga by mohla byť výbornou alternatívou. Pokiaľ zvyknete cvičiť intenzívnu ashtanga jogu, hot jogu či iné fyzicky náročnejšie štýly, skúste teraz trochu zmierniť v napätí i v tempe, a viac nasmerovať pozornosť dovnútra. Neznamená to, že nebudete môcť cvičiť dynamickú jogu, je dobré však prispôsobiť cvičenie súčasnému stavu tela, a najmä vždy počúvať jeho odozvy. Tehotenská joga u nás je príjemná, pomalá a blahodárna na telo aj myseľ počas tohto krásneho obdobia gravidity.

V YOGA SPACE vedie gravid jogu Peťka.

Odporúčame pre: tehotné ženy